Russell Crowe był brany pod uwagę przy obsadzaniu roli Richarda Burtona.
Alex Pettyfer był brany pod uwagę przy obsadzaniu roli Jamesa Hunta.
Początkowo to Paul Greengrass miał wyreżyserować ten film. Ostatecznie jednak zamienił się z Ronem Howardem i wybrał pracę nad filmem "Kapitan Phillips".
Samolot HS 125 lini G-IFTE, którym na końcu filmu odlatuje James Hunt (Chris Hemsworth), został wyprodukowany dopiero w 1978 roku, czyli dwa lata po wydarzeniach z filmu.
Kiedy James Hunt (Chris Hemsworth) lecąc samolotem zaczepia stewardesę siedzi na fotelu pierwszej klasy Lufthansy. Te fotele powstały dopiero w 2001 roku, czyli dwadzieścia pięć lat po wydarzeniach ukazanych w filmie.
Kiedy Niki Lauda (Daniel Brühl) prowadzi samochód Lancia, wymija Alfę Romeo serii 3 Spider z odkrytymi przednimi reflektorami. Ten model Alfy Romeo został zaprezentowany dopiero w 1978 roku, czyli trzy lata po wydarzeniach z filmu.
Zawodnicy używają kombinezonów OMP. Nowe logo OMP widniejące na tych kombinezonach zostało zaprojektowane dopiero w 2012 roku.
Podczas sceny z wyścigów Formuły 3 w 1970 roku w tle można zobaczyć żółte Renault 5. Ten model pojawił się dopiero w 1972 roku.
W filmie, na wyścigach w Wielkiej Brytani w 1976 roku, zespół McLaren posiada samochód dostawczy Mark 2 w swoim padoku. Samochód Mark 2 został zaprezentowany dopiero w 1978 roku.
W pierwszym ujęciu z lotu ptaka w Wiedniu, w lewym dolnym rogu ekranu można zobaczyć współczesny samochód dostawczy przejeżdżający przez most.
W scenie na lotnisku, pod koniec filmu, James Hunt (Chris Hemsworth) podczas imprezy znajduje się w limuzynie marki Lincoln z lat 80. W filmie ta scena ma miejsce w 1976 roku, czyli cztery lata przed powstaniem tego samochodu.
Przez cały film narodowość Laudy jest oznaczana w statystykach skrótem AUS, jest to międzynarodowy kod Australii a powinna być oznaczona kodem dla Austrii, czyli AUT.
Pokazane kilkakrotnie wnętrze komory spalania silnika nie posiada wkręconych świec, są tylko nagwintowane puste otwory. Mimo to następuje zapłon.
Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii w 1976 roku, zespół McLarena używa Forda Transita Mark 2.W rzeczywistości, Mark 2 miał premierę w 1978 roku.
W filmie Lauda debiutuje w F1 w roku 1973, jak kierowca zespołu BRM. W rzeczywistości, zadebiutował w 1971 roku w zespole March.
Zdjęcia do filmu kręcono w Camberley, Longcross, Towcester, Louth, na lotnisku Blackbushe w Yateley, na torze Brands Hatch w Fawkham, na torze Donington Park niedaleko Castle Donington oraz na torze Cadwell Park niedaleko Louth (Anglia, Wielka Brytania), w Kolonii i na torze Nürburgring w Nürburgu (Niemcy).
Twórcy nie mogli dowolnie korzystać z bolidów Formuły 1 sprzed lat. McLarena M23 Jamesa Hunta i Ferrari 312 T2 Nikiego Laudy otrzymali tylko do ujęć statycznych, by sfilmować w nich aktorów. W scenach dynamicznych używano Lotusa i Forda z Formuły Vauxhall, świetnie "ucharakteryzowanych" na wzór oryginałów.
Daniel Brühl nosił specjalną protezę na zęby, aby bardziej przypominać Nikkiego Laudę.
W filmie użyto prawdziwych samochodów Nikiego Laudy i Jamesa Hunta z sezonu 1976. Wszystkie wypożyczone na potrzeby filmu bolidy należały do prywatnych właścicieli.